aktywna ciąża, aktywna mama, nasi eksperci
comments 2

Nie wywieraj na sobie presji Mamo!

kolaż

Dziś nie będzie wpisu w postaci planu treningowego, dziś będzie troszkę inaczej. Pamiętam jak byłam w pierwszej ciąży, jak bardzo moje ciało się zmieniało, jak wielki to był dla mnie szok. Praktycznie w ogóle nie mogłam na siebie patrzeć. Z tamtego okresu nie mam prawie żadnych zdjęć. Wcześniej wysportowane ciało, a teraz spuchnięta, nadmuchana, czułam się jak kula. Ćwiczyłam w ciąży i zdrowo się odżywiałam, bo wiedziałam że chociaż tyle dla siebie i swojego maluszka mogę zrobić.

Po porodzie nie było wcale lepiej, wiecie jak jest. Jak jesteś w ciąży to widzisz wokół same dziewczyny w ciąży, jak idziesz z wózkiem to widzisz mamy z wózkiem, a jak urodzisz to widzisz wszędzie płaskie brzuchy ;-) haha tak, ja tak miałam. Myślałam, że oszaleję…. Jeszcze ta huśtawka nastrojów, raz krzyczałam w myślach, że udowodnię wszystkim, że mnie też na to stać, że ja też zaraz schudnę i już, a innym razem padałam ze zmęczenia i mówiłam „chrzanić to, po co mi to wszystko. Marze o tym by się wyspać”. I tyle. Największym ciosem w moją sylwetkę był pierwszy okres po porodzie, pierwsze 8 tygodni. Szczęście miałam w tym, że tuż po porodzie ważyłam tyle co przed, ale czas karmienia piersią mnie totalnie zaskoczył. W ogóle nie przypuszczałam, że będę miała taki apetyt…. W ciągu miesiąca przytyłam chyba kolejne 5 kg. Ciągle jadłam białe bułki z dżemem truskawkowym (totalnie nie polecam), ale co ja mogłam zrobić, tak mi się chciało. Zresztą musiałam sobie jakoś wynagrodzić poród ;-) Prawdę mówiąc na „nogi stanęłam” dopiero 3 miesiące po porodzie. Wtedy postanowiłam się zabrać za siebie i powalczyć o powrót mojego fit ciała ;-)

kolaż

Wpisem tym chciałabym Wam przekazać, byście nie wywierały na sobie żadnej presji, czas po porodzie jest niezwykle dla nas trudny. Nie warto wtedy w żaden sposób się zamęczać. Nie możesz od razu zacząć ćwiczyć, jedyne na co możesz mieć wpływ to jedzenie, które spożywasz, a i tak nie zawsze tak jest (patrz wyżej ;))

1

Droga Mamusiu, ćwiczenia, które prezentujemy w postach są po to byś z nich korzystała kiedy będziesz miała na nie ochotę. Nie czuj żadnej presji. Jedyne co możemy Ci powiedzieć to to, że możesz wszystko. Możesz wyglądać jak chcesz, wszystko jest w Twoich rękach. Pokochaj siebie i troszkę o siebie powalcz!

Pamiętaj, że czas ciąży, a w szczególności okres po porodzie jest niezwykle trudny dla każdej kobiety z wielu względów. Bardzo wiele się w nas samych zmienia, zarówno w sferze psychicznej jak i fizycznej. A może przede wszystkim w tej drugiej. Problemy z zaakceptowaniem zmieniającego się ciała ma każda z nas. Każda mama zrozumie drugą mamę. Pokazuję Wam Kochane mój powrót do formy po drugiej ciąży. Przyznaję łatwo nie jest, łatwo nie było. Po pierwszym porodzie wszystko było dużo prostsze, a teraz…. ciąża jedna po drugiej dały się we znaki całemu mojemu organizmowi. Jednak nie zamieniłabym na nic innego mojego ciała, które wydało na świat dwie cudowne ISTOTKI. Kocham swój brzuch, swoje rozstępy, cellulit i inne gratisy pociążowe. Ale mimo tego, że w pełni akceptuję swoje ciało walczę o nie każdego dnia, by żyło mi się zdrowiej. Dziewczyny zdrowe odżywianie, aktywność ruchowa i profilaktyczne badania są kluczem do zdrowego ciała i życia. Dbajcie o siebie!

Jeżeli szukasz trenera to zapraszam do siebie: http://edytalitwiniuk.pl/?p=1429

2

2 Comments

  1. Młoda mama says

    Pani Małgosiu kiedy można zacząć jeździć na rowerze po Cesarce ? Pozdrawiam serdecznie

  2. Bardzo dziękuję za ten wpis. Jestem w drugiej ciąży i teraz dopiero czuję to co Ty podczas pierwszej. Dookoła widzę same szczupłe dziewczyny, brakuje mi mojej talii. Nie zrozum mnie żle, jestem najszcześliwsza na świecie, że po raz drugi zostanę mamą. Nie akceptuję jednak zmian jakie zachodzą w moim ciele. Myślę o tym, co będzie po porodzie i plan mam ambitny, zobaczymy co z niego uda mi się zrealizować….
    Pozdrawiam

    http://lifestylebyola.blogspot.com/

Odpowiedz na „OlaAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>