Uncategorized, video BOOM!
comments 3

Video BOOM!: Łosoś z pieca!

Zrzut ekranu 2015-03-13 o 11.52.47

Kochane Czytelniczki!

Przed Wami kolejna odsłona video boom, w którym prezentujemy proste i smaczne przepisy na potrawy, które są zdrowe i zawierają szereg wartościowych składników potrzebnych dla prawidłowego rozwoju dziecka i dobrego samopoczucia mamy. W zeszłym tygodniu prezentowaliśmy sałatkę z brokułami i szpinakiem. Dzisiaj z pomocą szefa kuchni restauracji Flaming&Co Krzysztofem Chwiałą przygotowaliśmy danie główne – łosoś z pieca z sałatką z pomidorów. Przygotowanie dania nie powinno zająć Wam dłużej niż 10 minut.

Z Klaudyną Koluch spotkałam się ponownie, aby omówić wpływ ryb na dietę kobiet w ciąży.

Zosia: Klaudyna spotkałam się ze stwierdzeniem, że „ryba wpływa na wszystko” co to znaczy?

Klaudyna: ryby są bogatym źródłem łatwo przyswajalnego białka, które jest materiałem budulcowym. Ponadto w rybach morskich obecne są duże ilości wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, szczególnie omega-3, które nie tylko przyczyniają się do zmniejszenia poziomu cholesterolu we krwi ale także, spożywane w trakcie ciąży, zabezpieczają prawidłowy rozwój układu nerwowego dziecka. Liczne badania wykazały, iż kwasy omega-3 korzystnie oddziałują na rozwój mózgu maleństwa w łonie matki, co w konsekwencji pozytywnie wpływa na funkcje poznawcze i inteligencję dziecka. Niedobory z kolei mogą zwiększać ryzyko występowania ADHD, depresji, problemów z koncentracją czy choroby Alzheimera. Ryby są także bogate w fosfor, potas, magnez, jod a także witaminy z grupy B, natomiast tłuste ryby morskie są dodatkowo dobrym źródłem witaminy A i D.

Zosia: Ile więc ryb powinnyście spożywać?

Klaudyna: Optymalnie dwa razy w tygodniu. Sardynki, łosoś, dorsz, halibut, pstrąg – oto co powinno stać się stałym elementem Waszego jadłospisu.

Zosia: czy wszystkie gatunki ryb są pożądane w diecie przyszłych mam?

Klaudyna: nie wszystkie gatunki są wskazane. Na cenzurowanym, szczególnie dla kobiet spodziewających się dziecka, jest TUŃCZYK ze względu na dość wysoką zawartość rtęci. Mimo, że jest łatwo dostępny i bardzo smaczny – omijajcie go.

Składniki:

– 1 stek z łososia

– 2 cytryny confi

– 3 pomidory

– Świeży szpinak

– 1 szczypiorek

– grejpfrut i rukola do dekoracji

Sposób przygotowania:

– Sałatka: cytrynę confi kroimy w drobną kostkę i sześciokrotnie gotujemy, aby zniwelować smak goryczy. Pomidory kroimy w kostkę uprzednio parząc i usuwając skórkę. Drobno posiekany szczypiorek łączymy z pozostałymi składnikami i dusimy na małym ogniu do zmiękczenia.

– Łosoś: rybę z dodatkiem soli i pieprzy zawijamy w folię i wkładamy do piekarnika na 10 minut.

Sposób podania:

Sałatkę traktujemy jako bazę na nią kładziemy łososia. Na talerz dodajemy grejpfruta i rukolę do dekoracji.

SMACZNEGO!

 

3 Comments

  1. KasiaK says

    Smakowite! Super kolacja nie tylko dla przyszłych mam. Mam zamiar podawać to danie gościom :)

  2. Minka says

    Obiad cudowny, prosty i zdrowy …tak jak lubie;) jestem w koncu mama fit;) A Ty Zosiu wygladasz slicznie. Piekna fryzura. Moze jakis post o tym jak wyczarowac takie cos na glowie?;)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>