dieta, Uncategorized, video BOOM!
comments 5

Video BOOM!: Sałatka ze szpinakiem i brokułami

macro image of broccoli

Dziewczyny!

Kontynuujemy cykl video z prostymi i smacznymi przepisami, które każda z Was może wykonać w domu zapewniając sobie i dzieciaczkowi dawkę potrzebnych witamin i wartości odżywczych. Ostatnio nasza mnie duża ochota na szpinak, który oprócz tego, że jest super smaczny to jeszcze bardzo zdrowy.

Zosia: Klaudyna to, że szpinak i brokuły są bardzo zdrowe wiadomo nie od dzisiaj. Dlaczego są tak istotne w diecie przyszłych mam?

Klaudyna: I szpinak i brokuły są istotne ze względu na zawartość kwasu foliowego. Ponadto  szpinak jest bogatym źródłem przeciwutleniaczy, witaminy C,  witaminy K, beta-karotenu, sodu. Brokuły podobnie – przeciwutleniacze, witamina C i A, potas, wapń.

Zofia: Z czym należy spożywać te dwa produkty, aby wykorzystać ich potencjał oraz czy istnieją jakieś przeciwwskazania?

Klaudyna: Szpinak warto podawać z produktami o wysokiej zawartości witaminy C, ponieważ zwiększa ona przyswajalność żelaza. minusem szpinaku jest dość wysoka zawartość kwasu szczawiowego, który w połączeniu z wapniem tworzy nierozpuszczalny szczawian wapnia – nie poleca się go osobom chorym na reumatyzm, artretyzm.

Do wykonania tej prostej sałatki potrzebujecie następujących składników. Przepis na danie dla 4 osób.

– brokuły (grillujemy na patelni, aby wzbogacić smak i sprawić aby stały się chrupkie)

– pół opakowania świeżego szpinaku

– kawałek świeżego sera typu parmezan (ścieramy go na cienkie płatki)

– 15 pomidorków cherry

– opakowanie filecików anchois

– opakowanie grzaneczek w kostkach ( można je również wykonać samemu)

– czosnek

– oliwa

– sól, pieprz

Sposób wykonania:

Grillujemy brokuły na patelni na oleju ( może być olej rzepakowy) , nie oliwie, aby nie stały się gorzkie, lecz chrupiące.  Brokuły mieszkamy w misce razem ze szpinakiem dodając odrobinę oliwy. Następnie dodajemy pomidorki cherry (przekrojone w pół) i anchois, które wcześniej odsączamy na zwykłym papierze kuchennym. Świeżo starty cienko parmezan i grzaneczki (mogą również być lekko podgrzane na grillu) pięknie komponują się na talerzu. Na koniec dodajemy prażony czosnek, uprzednio podsmażony na patelni i odsączamy  go z oliwy. Dodaj tylko troszkę do potrawy ponieważ prażony czosnek jest bardzo intensywny w smaku! Na koniec parę kropli oliwy i dressing!

Dressing:

Na bazie jogurtu z dodatkiem czosnku, startego sera parmezan i startych anchois. Do tego dodajemy przyprawy i mieszkamy do uzyskania jednolitej konsystencji.  Tak przygotowanym sosem  możemy delikatnie polewać przygotowane danie bądź użyć jako bazy do sałatki ponieważ jest on dosyć gęsty.

 

5 Comments

  1. Sałatka wygląda apetycznie. Także muszę spróbować ją przygotować. Łatwa w wykonaniu, mało skomplikowane składniki, ot po prostu dostępna dla każdego sałatka:)
    Serdecznie pozdrawiam:)

  2. Magda says

    Ale mam ochotę na tę sałatkę! Poprzednią zrobiłam i była pycha. Nawet mój narzeczony – wielki NIEfan buraków – się zajadał. Czyli co? 3.5 minuty :)

  3. kasia says

    Proszę o więcej takich przepisów – dzisiaj go na pewno wypróbuję bo brzmi smakowicie!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>