dieta, Uncategorized
comments 4

Zdrowa dieta: Deser z nasionami chia

IMG_4972free-image-chia

Dziewczyny!

Nasiona chia są niezwykle zdrowe. Stanowią obfite źródło kwasów tłuszczowych Omega 3                 i Omega 6 w optymalnych proporcjach oraz dużą zawartość łatwo przyswajalnego białka                 i błonnika, dzięki czemu są sycące. Niskokaloryczne kuleczki, które sześciokrotnie zwiększają swoją objętość pod wpływem płynu, bogate są również w witaminy, minerały                                      i przeciwutleniacze…

Zobaczcie co można z nich zrobić. Jest to mój ulubiony deser – ja najbardziej lubię z mango,       ale wybornie smakują też z musem truskawkowym!!

Składniki:

- puszka mleka kokosowego (najlepszy skład: mleko kokosowe) – opcjonalnie można użyć mleka sojowego lub tradycyjnego

- 3 łyżki nasion chia

1 – 2 łyżki słodu (syrop z agawy, z tapioki lub trochę miodu)

mus:
– 2 mango słodkie (przy użyciu truskawek lub malin sugeruję dosłodzić je stewią lub ksylitolem, można je też zmiksować z bananem)

Mleko kokosowe przelewamy do miski. Wsypujemy nasiona chia cały czas mieszając aby się nie posklejały. Mleko z nasionkami odstawiamy (ja to robię wieczorem i na noc wkładam do lodówki), jeżeli w ciągu dnia odstawiamy na 2 godziny. Po tym upływie czasu z mleka robi się gęsta masa z nasionkami. Na masę bez problemu można wlać mus owocowy. Mango miksujemy na gęstą masę- ja już nic nie dodaję bo jest wyśmienite:). W przypadku truskawek trzeba dosłodzić i zmiksować z bananem.

IMG_2633

Zdjęcia: archiwum własne, The Inspiration Bible

4 Comments

  1. Czy mamy karmiące mogą jeść nasiona szałwii czy ma ona takie właściwości jak zwykła szałwia i może tamować pokarm?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>